Досліджуємо світ ширококутної фотографії водних пейзажів, затонулих кораблів та великих тварин
Ширококутна фотозйомка - це класична техніка, яка може допомогти зробити ваші підводні знімки надзвичайно ефектними. Вона використовується на сценах, де ви хочете захопити якомога більше. На суші ширококутна фотозйомка в першу чергу використовується для зйомки пейзажів, міських пейзажів та архітектури. Під водою ширококутна фотографія застосовується для зйомки морських пейзажів, великих пелагічних об'єктів, затонулих кораблів та інших штучних споруд.
Ширококутна фотографія має набагато крутішу криву навчання, ніж макрозйомка. Коли справа доходить до цієї дисципліни, при ширококутній зйомці потрібно більше думати. Це пов'язано з необхідністю балансування експозиції переднього і заднього плану, а також з використанням як штучного, так і природного світла.
Ширококутова зйомка під водою
Забудьте про пейзажну фотографію, настав час почати знімати морські пейзажі. Ширококутна фотографія дозволяє захоплювати широкі перспективи підводного життя. Найпоширеніший опис широкого кута - це той, що відображає ширше поле зору, ніж наш зір (приблизно 65 градусів). Що стосується розміру об'єкта зйомки, то, як правило, все, що більше баскетбольного м'яча, слід вважати ширококутним об'єктом. У водному світі щільна товща води поступово спотворює ваше зображення, забираючи колір і чіткість. Цей ефект посилюється з віддаленням від об'єкта зйомки.
Тому наближення до об'єкта зйомки, не випускаючи з поля зору решту пейзажу, допомагає зберегти чіткість і яскравість зображення. Звідси і привабливість ширококутної підводної фотографії.
Існує два основних типи кадрування зображень з ширококутної точки зору. Риб'яче око забезпечує надширокий кут. Їх кут огляду зазвичай становить 180 градусів. Вони намагаються втиснути якомога більше в кадр і через спотворення об'єктива не створюють прямих ліній. Прямокутні ширококутні об'єктиви - це другий тип. Вони не забезпечують повного огляду на 180 градусів, але наближаються до нього. Вони мають меншу кількість спотворень "риб'ячого ока", але зберігають лінії близькими до прямих.
Рекомендації щодо ширококутного обладнання Dive Buddies
Для ширококутної зйомки найголовніше - мати прямокутний об'єктив або об'єктив "риб'яче око" з відповідним корпусом і купольним портом. Наші улюблені об'єктиви - прямокутний ширококутний об'єктив Canon EFS 10-18 мм та об'єктив Canon EF 8-15 мм "риб'яче око". Ці об'єктиви добре поєднуються з камерою Canon EOS Rebel SL1, створюють різкі зображення та мають велику глибину різкості навіть на близьких відстанях.
Крім камери, об'єктива і корпусу, в комплекті є пара спалахів, які також мають вирішальне значення для ширококутної зйомки. Dive Buddies використовує два потужні стробоскопи DS161 Ikelite, закріплені на висувних кронштейнах по обидва боки купола камери. Ці стробоскопи допомагають освітлювати підводну частину кадру, повертаючи життя і колір у монохромний світ. Ми рекомендуємо використовувати найкращі спалахи, які ви можете собі дозволити.
Початкові налаштування ширококутної камери:
Після того, як ви визначилися з необхідним обладнанням для ширококутної камери, наступне, що потрібно врахувати, - це налаштування камери. Ширококутна фотозйомка - це складний стиль зйомки, де різноманітні налаштування камери можуть створити цікаве зображення. Ці налаштування також можуть змінюватися залежно від середовища та умов зйомки.
Наша порада для початківців ширококутної зйомки на дзеркальну камеру - налаштуйте камеру для ручної зйомки наступним чином:
Витримка: |
Діафрагма: |
ISO: |
1/100 - 1/125 |
f/8 |
200 - 400 |
Може бути цікавим змінювати експозицію залежно від бажаного ефекту та місця зйомки. Під час тропічного дайвінгу ми використовуємо ISO 200 і витримку від 1/125 до 1/160. У воді з поганою видимістю або при зйомці віддалених об'єктів ми змінюємо діафрагму на f/5.6.
5 порад та підказок для ширококутної фотографії:
1. Відстань від порту до об'єкта зйомки
Під час ширококутної зйомки природа об'єктива автоматично створює певну відстань між фотографом і об'єктом зйомки. Чудовий спосіб усунути цей простір - зробити так, щоб об'єкт зйомки на передньому плані займав значну частину екрана. Наблизьтеся до об'єкта зйомки настільки, наскільки це практично можливо, не торкаючись його!
На багатьох привабливих ширококутних знімках об'єкт зйомки знаходиться всього в декількох дюймах від купола. Це дозволяє вигнутій формі об'єктива та купола привертати увагу до об'єкта зйомки.
2. Кут нахилу камери та кадрування
Композиція - найважливіша частина будь-якої фотографії. У підводній фотографії хороший ширококутний знімок включає добре освітлений передній план з об'єктом фокусування і сильний задній план з додатковими аспектами, такими як сонце, дайвер, човен, риба або споруда. Це створює цілісну вражаючу фотографію.
Знімаючи ширококутні зображення, думайте про своє полотно з точки зору шарів. Візуалізуйте їх і складіть у композиції так, щоб вони створювали візуальний шлях, який веде від переднього плану до заднього. Провідні лінії, криві та спіралі - все це може призвести до дивовижних композицій. Зйомка під висхідним кутом також додає глибини і цікавих перспектив вашим знімкам.
Візьміть для прикладу знімок нижче. Ми виділили шари в цьому акваскейпі, щоб ви могли побачити, як ми розбиваємо зображення. Перший шар (жовтий) - це фокусна точка або великий шматок м'якого коралу в центрі зображення. Його супроводжує другий шар (помаранчевий) - тісні рифові пагорби, що оточують цей м'який корал. Третій шар (червоний) - це віддалений каскадний риф, що здіймається вгору, і останній шар (синій) - риби та поверхневі води, які чудово доповнюють сцену.
3. Налаштуйте Строби
Отримати рівномірне освітлення по всьому кадру вашого ширококутного зображення буде майже неможливо, тому зосередьтеся на освітленні об'єкта на передньому плані. Один або два спалахи допоможуть повернути яскравість передній частині зображення. Щоб не переекспонувати об'єкт зйомки, спробуйте встановити спалах на довгій ручці. Зазвичай спалахи розташовують у положеннях 10 і 2 на циферблаті годинника, проте важливо плавно переміщати спалах відповідно до навколишнього середовища та об'єкта зйомки.
Наприклад, у місцях з великою кількістю зворотного розсіювання важливо спрямовувати спалахи назовні, а не на об'єкт зйомки. З об'єктивом типу "риб'яче око" легко випадково засвітити товщу води, оскільки спалахи розташовані дуже близько - щоб виправити це, ми відводимо наші спалахи далі назад за порт купола, щоб вирівняти освітлення. Серед інших корисних налаштувань спалаху - широке позиціонування спалаху, коли ми знімаємо косяки риби або великі сцени, і щільне прилягання спалаху до корпусу для ширококутної зйомки з близьким фокусом.
4. Знімайте багато і часто
Знімайте один, два, десять разів. Чим більше зображень об'єкта або композиції ви зробите, тим більше у вас шансів отримати фотографію з правильною поставою. У вас буде достатньо часу, щоб стерти менш вдалі знімки в інтервалі між зйомками. Практика робить досконалим!
5. Практика на нерухомих об'єктах
Ще одна корисна звичка для початківців - освоїти кадрування та освітлення, використовуючи нерухомі об'єкти. Повірте нам, коли ми говоримо, що це зробить ваше життя НАБАГАТО легшим. Корали та губки - чудові об'єкти для тренувань. Їхня нерухома природа і яскраві кольорові відблиски, які вони іноді мають, допоможуть вам навчитися методом проб і помилок, як збалансувати зображення.
6. Орієнтація камери
Більшість фотографів потрапляють у горизонтальну колію. Нам стає ліньки перевернути камеру в іншу орієнтацію, тому що при цьому нам доведеться міняти місцями і спалахи.
Для ширококутної фотографії не потрапляйте в цю пастку. Будьте сміливими та зухвалими. Експериментуйте зі зйомкою сцен як вертикально, так і горизонтально. Ви можете здивуватися і швидко виявити, що орієнтація, яку ви спочатку запланували для зйомки, не є найкращим варіантом.
Ширококутна фотографія
Хоча океан кишить дивними і красивими макрооб'єктами, занурення в ширококутну фотографію дозволяє фотографу вийти на новий рівень і зробити вражаючі знімки з ВЕЛИКИМ емоційним ефектом. Від драматичних рифових пейзажів, китів розміром з мамонта до моторошних корабельних аварій - ширококутні зображення можуть мати безліч форм. Але в цьому стилі фотографії творчі можливості безмежні і з невеликою практикою можуть бути надзвичайно корисними.